آریو رنگ

۰۹۱۲-۰۷۴۲۸۹۷

تاثیر رنگ های اپوکسی بر طراحی داخلی و فضاهای معماری

ویژگی ­های منحصربه­ فرد رنگ­ های اپوکسی مثل تنوع طیف رنگی، مقاومت بالا، بدوودن، راحتی در تمیز کردن و سایر ویژگی ­ها باعث اثربخشی رنگ ­های اپوکسی در ایجاد تغییرات جذاب در طراحی داخلی شده است. امروزه به دلیل ویژگی ­های این رنگ و کاربرد گسترده­ ی آن، روش­ های نوین در طراحی داخلی با استفاده از رنگ­ های اپوکسی گسترده­ و متنوع ­تر شده است که در ادامه­ تاثیر رنگ های اپوکسی بر طراحی داخلی را بیان می­ کنیم.

استفاده از رنگ ­های اپوکسی به عنوان عنصر اصلی در طراحی داخلی برای ایجاد یک محیط خاص یا برجسته کردن ویژگی­ های معماری مشخص

کاربردهای خلاقانه رنگ­ های اپوکسی در طراحی داخلی فضاهای داخلی، انکارنشدنی است و امروزه در طراحی داخلی استفاده ­های متعدد و متنوعی مثل کف­پوش اپوکسی، تاپس کانترهای آشپزخانه، سالن غذاخوری و حتی مبلمان و میز دارد. ضدآب بودن، مقاومت و سختی در برابر گرما، فشار، مواد شیمیایی، رطوبت و لرزش و مهم­تر از همه سازگاری با معماری داخلی مدرن باعث شده است تا این رنگ یکی از عناصر اصلی در طراحی داخلی شود.

اپوکسی ضدضربه است که باعث می­ شود یک کف­پوش قوی و کاربردی باشد. البته شما می­توانید مطابق با نیازتان، آن را مستحکم ­تر هم سفارش دهید. پس اگر می­ خواهید آشپزخانه ­ای زیبا داشته باشید و در عین حال نگران سنگینی وسایل موجود در آن و یا سنگینی کابینت ­ها نباشید، رنگ و کف­پوش اپوکسی یک گزینه­ ی عالی است. اما این همه­ ی ماجرای مربوط به فضای آشپزخانه نیست.

 

بیشتر بخوانید:  بررسی رنگ های اپوکسی روش ها و کاربردها

 

شما می  ­توانید پیشخوان آشپزخانه را نیز با رنگ رزین اپوکسی طراحی کنید یا اصلا میزهای آشپزخانه را با طرح مرمرین سفارش دهید یا حتی میزهای قدیمی و کمی فرسوده که قصد تغییرشان را ندارید، با این پوششی از این رنگ، شفاف ­تر و نو نوارتر کنید.

استفاده از رنگ ­های اپوکسی

یکی دیگر از کاربردهای رنگ اپوکسی و رزین اپوکسی، استفاده از کف­پوش های اپوکسی در فضاهایی مثل سالن، اتاق خواب، سرویس بهداشتی، حمام و وان حمام است که یکی از رایج­ ترین انواع آن، کف­پوش سه­ بعدی است.

مطالعه تحلیلی اثر رنگ­ های اپوکسی بر احساسات و وضعیت هیجانی افراد در محیط ­های داخلی و فضاهای معماری

رنگ­ ها زنده هستند. حتما شما هم این موضوع را تجربه کرده­ اید که با حضور در فضاهای تقریبا مشابه از نظر ساخت و معماری اما متفاوت از نظر رنگی، حضور داشته باشید اما احساسات و هیجانات متفاوتی را تجربه کنید. استفاده از رنگ های گوناگون، اثرات هیجانی و محیطی مختلفی دارد.

بعضی از طراحان داخلی از رزین اپوکسی برای ایجاد کف‌های بازتابنده و روشن‌کننده استفاده می‌کنند. به همین دلیل محیط چند برابر بیشتر روشن خواهد شد. این روشنایی را می‌توان با استفاده از رنگ‌های سفید، مایل به سفید و رنگ‌های مختلف سایه‌روشن دیگر امکان‌پذیر کرد.

مطالعه تحلیلی اثر رنگ­ های اپوکسی

نحوه استفاده از رنگ­ های اپوکسی برای ایجاد یک هویت بصری متمرکز و یکپارچه در طراحی فضاهای مختلف در یک پروژه معماری یا تجاری

ویژگی­ های خاص اپوکسی مثل تطبیق­ پذیری و انعطاف پذیری، در حدیست که می تواند از شکل و قالب مواد طبیعی تقلید کند و به شکلی منحصربه ­­فرد تبدیل شود. با توجه به ویژگی براقیت رنگ اپوکسی، این رنگ در معماری و طراحی فضاهای تجاری استفاده می­­ شود. بعلاوه طراحی داخلی با رنگ­ های اپوکسی در فضاهای عمومی مانند رستوران­ ها و هتل­ ها نیز امکان­ پذیر است.

 

بیشتر بخوانید:  تاثیر رنگ آلکیدی در طراحی داخلی

 

اگر مدیر یک باشگاه هستید، حتما می ­دانید که جذابیت­ های بصری یک فضای ورزشی چقدر برای ورزشکاران و افراد حاضر در آن محیط، مهم است. شما می­ توانید با انتخاب اپوکسی ضدایستا هم از زیبایی و هم امنیت انتخابتان، مطمئن باشید. در صورت انتخاب این رنگ اپوکسی، می توانید با خیال راحت از لوازم الکترونیکی در باشگاه استفاده کنید و مطمئن باشید که ارت یا اتصال مخربی، سلامت لوازم شما را تهدید نمی­کند. یک بار الکترواستاتیک، می‌تواند مسائل زیادی را در فضاهای داخلی کاری به وجود آورد.

چنین اتفاقی ممکن است خطرات زیادی را نیز در فضاهای حاوی لوازم الکترونیکی و آزمایشگاهی به وجود آورد که غیر قابل جبران هستند. اپوکسی ضد ایستا امکان ایجاد بار الکترواستاتیک را ندارد و هر گونه خطر در این رابطه با نصب کف‌پوش اپوکسی مرتفع می‌شود. کف‌پوش‌های اپوکسی حاوی مواد هادی است که بارهای الکترواستاتیک ایستا را از بین می‌برند.

نحوه استفاده از رنگ ­های اپوکسی برای جلب توجه و بهبود تجربه کاربران در فضاهای داخلی و معماری، از طریق تمایز نواحی مشخص یا اشاره به مسیرهای راهبردی به مکان ­های مهم

مقاومت مکانیکی اپوکسی بسیار بالاست طوریکه با بتن قابل رقابت است و همین مسئله باعث شده که استفاده از این رنگ در خانه یا طراحی داخلی، زیباترین و بادوام ­ترین دکوراسیون را ارائه دهد.

یکی از تمایزهای جالبی که با استفاده از رنگ اپوکسی می ­توان ایجاد کرد طراحی تابلو، آثار، نماد یا بخش ­هایی منحصربه ­فرد در خانه یا دکوراسیون داخلی هر فضایی است. بدین صورت که شما می­ توانید اشیای موردعلاقه یا یادگاری مثل تصاویر خانوادگی، گردنبند، سنگ، صدف یا هر چیزی را قبل از خشک شدن اپوکسی به میز یا صفحه ی کانتر آشپزخانه اضافه کنید.

نحوه استفاده از رنگ ­های اپوکسی

 مطالعه تحلیلی اثر رنگ­ های اپوکسی بر خلاقیت و بهره ­وری در محیط­ های کاری و فضاهای خلاقیتی، مانند دفاتر، مراکز طراحی و کارگاه­ ها

استفاده هوشمندانه از رنگ­ های اپوکسی در طراحی داخلی برای افزایش بهره­ وری و راحتی کاربران نقشی موثر و چشمگیر دارد. اگر استفاده اصولی از رنگ­ های اپوکسی و تاثیر آنها در ترکیب رنگ­ ها و الگوهای طراحی را به خوبی در نظر گرفته و رعایت کنید، مثلا ارتباط رنگ ­های اپوکسی با عناصر دیگر طراحی داخلی مانند نورپردازی و مبلمان بشناسید و در طراحی محیط داخلی آن اصول را رعایت کنید، محیط ­های داخلی مثل دفاتر، مراکز طراحی و کارگاه ­ها به صورت خلاقانه ­تری طراحی شده و حتی باعث بهبود و افزایش خلاقیت و بهره­وری کارکنان و کارمندان حاضر در این محیط ­ها می ­شوند.­

 

بیشتر بخوانید:  رنگ اپوکسی

 

رنگ ­های اپوکسی با تنوع رنگ و مدل استفاده هم امکانات کاربرد متنوعی را فراهم می­ کنند و هم امکان تغییرات و اعمال سلیقه­ ی خلاقانه ­ای را به طراح و معمار می دهند تا بتوانند فضاهای خلاقانه­ ای خلق کنند. اپوکسی یک ماده فوق‌العاده برای ایجاد طیف وسیعی از وسایل تزئینی جهت قرار دادن در دکوراسیون داخلی است. شما حتی می‌توانید قاب عکس، دستگیره در و دیوارکوب را هم با رزین اپوکسی بسازید.

طرح‌های تخیلی را می‌توان به راحتی با هنر رزین اپوکسی به واقعیت تبدیل کرد. فرقی نمی‌کند در کجا از این اثر هنری استفاده می‌کنید، این ماده در همه جا می‌تواند به طرز شگفت‌انگیزی راه گشا باشد. مثلا شاید تصمیم داشته باشید در شرکت، دفتر یا کارگاهتان، میز، گل میز یا قفسه­ هایی منحصر به محیط کارتان و با ایده­ و طرحی متفاوت داشته باشید. با رزین اپوکسی می­ توانید ایده­ ی خلاقانه­ ی خود را عملیاتی کنید.

خرید و مشاوره:  سفارش محصول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شماره‌ تماس

آدرس دفتر مرکزی

تهران، اتوبان ستاری، باغ فیض، خیابان هجرت، نبش شقایق دهم، پلاک ۱۶، واحد ۳، کدپستی: ۱۴۷۳۷۳۶۴۱۵

آدرس کارخانه

اتوبان ساوه، بعد از پرندک، زرندیه، شهرک صنعتی زاویه