آریو رنگ

۰۹۱۲-۰۷۴۲۸۹۷

تاثیر رنگ آلکیدی در طراحی داخلی و دکوراسیون

طراحی داخلی و دکوراسیون منزل یا محل کار یکی از آن چیزهایی است که با حال و احوال افراد، رابطۀ مستقیم دارد. امروزه تنوع بسیاری برای طراحی داخلی و دکوراسیون وجود دارد. از انتخاب رنگ مناسب تا انتخاب وسایل مناسب در چیدمان. رنگ­ های آلکیدی یکی از انواع رنگ های مناسب برای رنگ­ آمیزی ساختمان و فضاهای داخلی هستند.

در این مقاله قصد داریم به این مسئله بپردازیم که چگونه استفاده هوشمندانه از رنگ آلکیدی در طراحی و ایجاد اثرات بصری متنوع به زیباسازی بیشتر محیط­ های داخلی کمک می­ کند و سپس به بررسی تاثیر رنگ آلکیدی در طراحی داخلی و دکوراسیون و تناسب آن ها با معماری و طراحی داخلی می ­پردازیم.

تاثیر رنگ آلکیدی در طراحی داخلی و دکوراسیون فضاها

دلایل متعددی وجود دارد که باعث می­ شود شما تصمیم بگیرید از رنگ آلکیدی برای رنگ آمیزی داخلی ساختمان و طراحی داخلی استفاده کنید. به عنوان مثال اگر ناگهان به مناسبتی مثلا همزمان با آغاز سال جدید و یا بعد از مدت ها دیدن فضای تکراری و رنگ های ثابت دکوراسیون داخلی خانه، تصمیم بگیرید طرحی نو در اندازید و طراحی و دکوراسیون داخلی را تغییر دهید، یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار برای انتخاب نوع رنگ مدنظر، سرعت خشک شدن آن است. خوب است بدانید که رنگ آلکیدی سرعت خشک شدن بسیار بالایی دارد.

مورد دیگری که قطعا برایتان حائز اهمیت است این است که اگر این رنگ را انتخاب کردید، مجبور نشوید پس از مدت کوتاهی به دلیلی غیر از علاقه شخصی یا میل مجدد به ایجاد تنوع، آن را تغییر دهید یا مجبور به رنگ آمیزی مجدد شوید. برای اطمینان خاطر در این مورد باید عواملی که عمر و ماندگاری این رنگ را تضمین می ­کنند، مورد بررسی قرار دهید. رنگ آلکیدی به دلیل دوام بالا، چسبندگی مناسب و مقاومت بالا در برابر فرسایش و آسیب­ های سطحی، همگی عواملی هستند که در این رابطه به شما اطمینان خاطری مضاعف می ­دهند.

 

بیشتر بخوانید:  تاثیر رنگ های اپوکسی بر طراحی داخلی و فضاهای معماری

 

اگر فرزند کوچکی دارید احتمالا بارها رد انگشتانش را روی دیوارهای خانه مشاهده کرده­ اید بنابراین مورد دیگری که شاید برای شما مهم باشد این است که بتوانید کثیفی ­های احتمالی روی سطوح خانه را به راحتی تمیز کنید. فرمولاسیون رنگ ­های آلکیدی به گونه­ ای است که قابلیت شستشو دارند. همچنین به سادگی قابل ترمیم هستند و در صورتیکه رنگ سطوح، آسیب احتمالی­ ای دیده باشند می­ توانید آنها را ترمیم کنید.

رنگ آلکیدی پوشش ­دهی بالایی دارد، در برابر خوردگی مقاوم است، رسوب نمی­ کند و ته ­نشین نمی­ شود. تمام این ویژگی­ های رنگ آلکیدی و مواردی که در ادامه بیان می­ کنیم، باعث می­ شود رنگ آلکیدی و ارتباط آن با طراحی داخلی و دکوراسیون روز به روز پررنگ ­تر و چشمگیرتر شود.

تاثیر رنگ آلکیدی در طراحی داخلی و دکوراسیون فضاها

رنگ آلکیدی در طراحی داخلی مدرن

این روزها دکوراسیون مدرن مورد توجه اکثر افراد قرار گرفته است و سلیقه ­ی طیف وسیعی را پوشش می­ دهد. اصلی ­ترین و قابل ­­توجه­ ترین عامل در دکوراسیون خانه، در وهلۀ اول رنگ آن است. اخیرا رنگ های آلکیدی به دلیل ویژگی­ ها و جذابیت­ هایی که دارند، بسیار مورد اقبال واقع شده است.

 

بیشتر بخوانید:  تکنولوژی تولید و کاربرهای رنگ آلکیدی

 

شاید هنوز هم رایج ترین رنگ­ های مورد استفاده طیف رنگی سفید مثل رنگ گچی یا استخوانی و یا رنگ ­های خنثی مثل خاکستری باشد اما افرادی هستند که سلیقه­ ی متفاوتی دارند و مایلند با استفاده از رنگ­ هایی با طیف کاملا متفاوت، انتخاب هایی جسورانه ­تر داشته باشند. خبر خوب این است که به همان نسبت که تفاوت و وسعت سلایق وجود دارد، می­توان در رنگ­ های آلکیدی رنگ­ هایی با طیف رنگی وسیع و کاملا متنوع پیدا کرد.

نکته ­ی مهم دیگر این است که با توجه انواع رنگ ­های آلکیدی مثل رنگ آلکیدی مات، رنگ آلکیدی براق و رنگ آلکیدی نیمه براق دست شما برای انتخاب مدنظرتان، حسابی باز است. در صورت استفاده از هر کدام این مدل ها، تاثیر رنگ آلکیدی بر ابعاد و اندازه­ گیری فضاهای داخلی نیز نمایان است. در صورت استفاده از این رنگ ها، باید به رنگ آلکیدی و ارتباط آن با تعاملات رنگی و تطبیق با عناصر دکوراسیون داخلی، توجه ویژه داشت.

مثلا برای انتخاب رنگ مناسب برای دیوار پذیرایی که یکی از مهم ترین قسمت ­های خانه است، درصورتی که رنگ را هماهنگ با سایر اجزای سالن پذیرایی مثل مبلمان، فرش و یا پرده انتخاب کنید، به خوبی تاثیر رنگ آلکیدی برای ایجاد فضاهای آرام و مطمئن را مشاهده خواهید کرد. تاثیر رنگ آلکیدی در ایجاد نورپردازی و تاثیر آن بر تغییرات روز و شب در فضاهای داخلی نیز جالب توجه است. آگاهی دقیق­ از تاثیرات هرکدام از انواع ذکر شده به انتخاب بهتر کمک می ­کند.

مثلا رنگ آلکیدی براق، سطح بسیار صافی را ارائه می ­دهد و می ­تواند باعث درخشش و انعکاس یکنواخت نور در محیط شود اما رنگ آلکیدی مات، نمای خشن ­تری را ارائه می­ دهند و قابلیت بازتابش نور را ندارند و نور محیط را به صورت پراکنده پخش می ­کنند اما در عوض می ­توانند عیوب احتمالی سطح دیوار را پنهان کنند. شاید بتوان گفت که رنگ آلکیدی براق، پوشش مناسبی برای دیوار پذیرایی و اتاق خواب است البته سلیقه ­­ی شما نقش مهم­ تری دارد.

 

بیشتر بخوانید:  رنگ آلکیدی

 

البته تاثیر رنگ آلکیدی در ایجاد فضاهای راحت و مدرن فقط محدود به استفاده از این رنگ برای دیوارها نیست. بلکه این رنگ قابلیت استفاده در سایر قسمت های خانه مثل در، چارچوب پنجره، قسمت های مربوط به گچ ­بری­ ها، کف، نرده­ ی پله ­ها و یا حتی کابینت­ ها را دارد زیرا این رنگ قابلیت چسبندگی به طیف گسترده­ای از مواد مثل گچ، بتن، آهن و فولاد، آلومینیوم، شیشه، چوب و حتی پلاستیک را دارد و با آنها سازگار است.

رنگ آلکیدی در طراحی داخلی مدرن

رنگ آلکیدی و ارتباط آن با روانشناسی فضاهای داخلی

رنگ­ ها یکی از مهم ترین عناصر موجود در طبیعت هستند. رنگ­ ها بر بسیاری از وجوه و عواملی که با آنها سر و کار داریم، تاثیرگذار هستند. با توجه آنچه تا الان راجع به رنگ­ های آلکیدی بیان شد و تحقیقاتی که درمورد رابطۀ تاثیر رنگ و ویژگی ­های شخصیتی انجام شده، شاید بتوان گفت تاثیر رنگ آلکیدی بر مزاج و احساسات افراد در محیط ­های داخلی و در یک کلام تاثیر محیط و رنگ بر افراد، امری انکارناپذیر است.

 

خرید و مشاوره:  سفارش محصول

 

استفاده از رنگ آلکیدی در طراحی داخلی به عنوان عامل زیبایی بخش، بر خلق و خو و برانگیختن احساسات تاثیر می ­گذارد تا حدی که تاثیر رنگ آلکیدی در ارتقای استراحت و راحتی در فضاهای داخلی نیز کاملا ملموس است. مثلا رنگ ­های سرد همچون رنگ آبی و سفید با اثری آرامش بخش همراه هستند. از طرفی دیگر با بررسی روانشناختی استفاده از رنگ آلکیدی در طراحی داخلی و تاثیر آن بر افزایش خلاقیت و تمرکز می­توان نتیجه گرفت که رنگ ­های گرم مثل قرمز، زرد و نارنجی تاثیر مثبتی بر این موارد و همچنین میزان خشم، شادی و اشتیاق افراد دارند.

نکاتی در استفاده از رنگ آلکیدی روغنینکاتی در استفاده از رنگ آلکیدی روغنی

نکاتی درباره­ ی نحوه ­ی اجرای رنگ آلکیدی روغنی باید در نظر گرفته شود؛ نکاتی مثل نحوه اجرای رنگ روغنی آلکیدی و روش استفاده از رنگ ­های آلکیدی به صورت صحیح و اصولی و یا استفاده­ ی درست از ابزارهای رنگ­ آمیزی رنگ آلکیدی که در ادامه به طور کلی راجع به این موارد توضیحاتی بیان خواهد شد.

دمای محیط استفاده از رنگ باید بالای 10 درجۀ سانتیگراد و دمای سطح 3 درجه بالاتر از نقطۀ شبنم باشد. همچنین رطوبت کمتر از 80 درصد مطلوب است. این رنگ معمولا با تینر و به نسبتی که در دستورالعمل آن بیان شده، رقیق می ­شود و با توجه به درصد وزنی، از غلتک یا پیسوله و یا قلم­ موی طبیعی برای اجرای آن استفاده می ­شود. هنگام استفاده از این رنگ باید آن را دائم هم زد تا روغن موجود در آن از هم جدا نشود.

بیشتر بخوانید:  پروژه های آریو رنگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شماره‌ تماس

آدرس دفتر مرکزی

تهران، اتوبان ستاری، باغ فیض، خیابان هجرت، نبش شقایق دهم، پلاک ۱۶، واحد ۳، کدپستی: ۱۴۷۳۷۳۶۴۱۵

آدرس کارخانه

اتوبان ساوه، بعد از پرندک، زرندیه، شهرک صنعتی زاویه